Terminal, [DEL] a Linux

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Apr 26 14:41:19 CEST 2005

On Tue, 2005-04-26 at 12:45 +0200, Dan Lukes wrote:
> 	V termcap je pro tento terminal kD definovano jako \E[3~ a to je presne
> ta kombinace, kterou tam linux skutecne posila (vypsal jsem si to pomoci
> 'sed l' - mimochodem vite nekdo o snazsi moznosti jak vypisovat
> neinterpretovane klavesy tak, jak prisly ?).

Nevim jestli snazsi, ale ja jsem pouzil jako prvni co me napadlo plain
`hexdump`. Ucel to plni.

>  Definice kD je konzistentni
> s tim, jak je kD definovano v termcap samotneho Linuxu
>
> 	Presto "delete" nefunguje a misto smazani znaku vypisuje '~'
>
> 	Urcite prehlizim neco jednoducheho. Co ?

Mozna fakt, ze dana aplikace proste DEL sekvenci ignoruje. V mem pripade
na nej nereaguje ani sh, ani [t]csh, samozrejme bez dodatecnych bindu.
Nano bezici pod tim samym scope si s DEL sekvenci poradi bez problemu.

Pocitam tedy s tim, ze se ti z termcapu sekvence natahnou spravne, ale
jelikoz pro DEL nemaji zminene shelly zadne specialni vyuziti, poslou ji
bez processingu dal primo terminalu (ktery ti na to predpokladam beepne,
protoze sam o sobe pro mazani znaku pres DEL taky nema vyuziti). Takze
asi zalezi od toho, kde ten DEL chces pouzit a dle moznosti aplikace tam
tuto sekvenci nejak nabindovat.

Disclaimer: Nejsem odbornikem na escape sekvence a jsem rad kdyz je
nemusim videt, takze brat s rezervou jenom jako rychlou myslenku.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge