Emulace MsDos

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Apr 4 10:12:54 CEST 2005

Divacky Roman napsal/wrote, On 04/04/05 08:46:

> neni nahodou IPX ~ IP ??? a SPX odpovida za transportni vrstvu.... nebo se
> mylim?

	IPX ma samo od sebe cisla socketu, coz IP nema. UDP je IP+cisla
socketu, takze IPX je ekvivalentem spise UDP nez IP.

	SPX je postaveno nad IPX a jde o spojovany protokol s potvrzovanim a to
je tedy ekvivalentem TCP (presnejsi analogie by to ale byla, kdyby TCP
bylo postaveno nad UDP).

	Bohuzel, SPX se mikdy prakticky nepouzivalo - pokud je mi znamo,
pouzival ho pouze databazovy netware server (Btrieve) a ten sam nikdy
prilis rozsireny nebyl.

	Nejsou mi tedy znamy zadne konkretni mereni vlastnosti tohoto
protokolu. Co se tyce toho, zda by byl pruchodnejsi v siti nez TCP,
nemam nic nez dohad - SPX sice melo daleko mensi overhead, co se tyce
velikosti hlavicky, nicmene, potvrzovani doruceni probihalo "po paketu"
a tak jsem presvedcen, ze vysledna pruchodnost bude daleko horsi nez u TCP.

	A aby uz to tedy bylo uplne a mohli jsme toto tema tady opustit, samo
Netware pro komunikaci, vc. prenosu souboru a vetsich dat na stanici
pouzivalo NCP, coz byl jiny protokol postaveny nad NCP. Zde slo o
spojovany protokol bez potvrzovani doruceni. Prave pro neuspokojivou
pruchodnost ale pozdeji vznikl, nad NCP, jeste "BURST" protokol, ktery
se pouzival jen pro prenos velkych dat. Nevim o vysledcich mereni, ktere
by mi umoznily porovnat BURST a TCP, nicmene, odhadoval bych, ze by
mohly byt i srovnatelne. Zasadni nevyhodou BURST je to, ze je to
protokol nad protokolem nad protokolem - coz znamena relativne slozite
ovladani (a zbytecny overhead v hlavicce). Navic, pokud vim, tento
protokol nebyl nikdy zverejnen.