Emulace MsDos

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Mon Apr 4 08:52:30 CEST 2005

>   velmi zjednodusene ano.
>   kdyz nepocitam, ze za tech xxx min se ta situace muze opakovat treba
>   100X a na ruznych hw konfiguracich

predpokladam ze instalujete z tech images windows nebo tak neco ze? neslo by to
nahradit bsd/linuxem? ty vetsinou na "normalnim" hw proste nabehnou a jedou....

> bohuzel asi je, protoze ten .exe uklada flag do 6 sektoru na disku aby
> PC po restartu nasel cestu k .bat a vedel kde skoncil v jeho
> vykonavani.

a k cemu je to dobre? pokud to chapu dobre tak zavedeni OS touto metodou na
pocitac je trivialni otazka (v bsd nomenklature):
1) fdisk /dev/disk
2) newfs /dev/disk_slice
3) mount /tmp/nekde /dev/disk_slice && cd /tmp/nekde
4) tar xzf /images/imageXYZ.tgz
5) umount /tmp/nekde
6) boot0cfg /dev/disk

mozna jeste neco ale v principu asi takhle... a krome bodu 4 trva vse
ZANEDBATELNE kratkou dobu... nevidim duvod pro nejaky checkpointing

> no spise asi mnohem vic.(ruzne os, jazyky, hw konfigurace atd.)

co takhle nainstalit tam to bsd/linux a mit na serveru vsecko a proste to
mountit pres NFS? usetrite si TUNY prace...

ruzne OS se daji resit pres emulatory (napr. qemu je dost dobry)

> vim ze je emulator strasna skopicina, ale BSD je mi sympaticky a dos
> je na siti pomaly. Potrebuju vyuzit celou kapacitu 1G site.
>
> muzete mi jeste poradit, ktery protokol je z hlediska rychlosti a
> spolehlivosti lepsi, jestli TCP/IP nebo IPX.
>
> O TCP/IP to vim, ale o IPX toho moc nevim.

dost bych se bal na unixu pouzivat cokoliv jineho nez TCP/IP (samozrejme i udp,
icmp atd. rozumime si ;) )