Emulace MsDos

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Apr 3 17:15:15 CEST 2005

HUHUALABAMA napsal/wrote, On 04/03/05 16:41:
> muzete mi jeste poradit, ktery protokol je z hlediska rychlosti a
> spolehlivosti lepsi, jestli TCP/IP nebo IPX.
>
> O TCP/IP to vim, ale o IPX toho moc nevim.

	TCP/IP je cela rodina protokolu. Pokud, konkretne, budeme oproti IPX
porovnavat TCP dojdeme k uplne jinym vysledkum, nez kdyz k nemu budeme
prirovnavat UDP nebo dokonce primo IP.

	Funkcnimi vlastnostmi je IPX nejblize UDP - je to nespojovany protokol
bez potvrzovani doruceni paketu. V obou existuje pojem "socket" (jak
zdrojovy tak cilovy) coz umoznuje mezi dvema stanicemi navazovat vetsi
mnozstvi nezavislych komunikaci.

	IPX ma oproti UDP obvykle mensi overhead, a to navzdory tomu, ze  IPX
adresa je delsi nez IPv4 - celkove je hlavicka IPX kratsi.

	Programovani je pro IPX a UDP srovnatelne obtizne - popravde receno,
je, na vetsine soucasnych OS, do znacne miry totozne.

	Presto si myslim, ze je treba se velmi dobre rozmyslet jaky protokol
zvolit a vitezstvi IPX nevidim rozhodne jako jednoznacne. Ale to je uz
vec zavisla na prilis mnoha okolnostech - to musite rozmyslet sam.