jak se branit ssh utoku?

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Sun Mar 13 21:32:08 CET 2005

Ahoj,
uz neco pres 2 mesice se mi snazi kdosi z taiwanu rozlousknout heslo pres
ssh, zkousi ruzne ucty (root,mysql...) a hesla, mam toho plne logy. Nechapu
o co mu jde, kdyz muj stroj neni nijak zajimavy, ale ma vydrz. IP adresa
utocnika je dynamickoa. Rad bych jeho pokusum nejak zabranil, ale ssh z
internetu pouzivam take. Chci se tedy zeptat, jestli nelze vytvorit napr.
nejake ipfw parvidlo, ktere by umoznovalo ssh pripojeni pouze z .cz domen?
Reseni pro mne neni az tak zasadni, ale zajimalo by mne, jaka obrana je
mozna. Nebo to proste nenchat byt? Diky

Milan