raid 1, alebo mirror na FreeBSD 5.3

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri Mar 11 15:54:13 CET 2005

On Fri, 2005-03-11 at 15:18 +0100, Peter Sedivy - PeSe wrote:

> Dobry den
>
>   nic v zlom,
>
>     tento nazor mi hlavne v nicom nepomohol.

Prave naopak, ten nazor velmi detailne zodpovedal tvoju povodnu otazku
(teda, ak si ju este spravne pamatam).

Bud mozes vsadit na hardwarovy RAID, ktory sa v ramci postupky deli na
DRAHY > DOBRY > OK > PODOZRIVY > LACNY > ZLY > HIGHPOINT, alebo mozes
vsadit na softwarove riesenie, ktore nemusi byt tak rychle, ale v tomto
pripade je otvorene a tudiz asi s mensou sancou narazit v produkcnom
prostredi na kriticky bug. Nie je RAID ako RAID a prave software na/v
nom obsiahnuty ta deli od toho, ci prides o vsetky svoje data, alebo
nie. Budes verit tomu, ze taiwansky radic za 400 korun (15 korun vyrobna
cena) skutocne obsahuje tak vyladeny a bezchybny kod, ze sa nan mozes
uplne navzdy spolahnut?

Pre lepsie pochopenie sa pozri napriklad sem:
http://www.fceduc.umu.se/~jesruv98/info/revision/both/370_370a_372.html

Kazda z tych verzii znamena, ze niekde na svete v tej chvili prisli
desiatky alebo stovky ludi o svoje data na RAIDovom poli, ktore malo
zabranit, aby prisli o svoje data.

A mam pocit ze prave to sa ti Roman pokusal naznacit.

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge