netstat -an nezobrazuje tcp

Martin Balint konferencie at balint.sk
Sun Mar 6 19:03:08 CET 2005

Divacky Roman wrote:

>myslim ze clovek co neumi anglicky by mel okamzite na fbsd zapomenout. ten
>system proste NENI delany pro lidi nemluvici anglicky. nektere distribuce
>linuxu mozna ano, windows mozna taky. ale fbsd urcite ne.

Myslim, ze na liste asi nieje nikto, kto by nebol schopny anglicky
rozumiet. Ono ludia, ktori anglictine velmi nevladnu si skor instaluju
Win * CZ, Win * EN uz casto niesu schopny zvladnut. Ked sa dostanu v
*NIX, tak maximalne k nejakej linuxovej distribucii (Danix, Mandrake). A
o FreeBSD ani nevedia, pretoze docitat sa o tom nieco v
cestine/slovencine nieje vobec lahke, a uz aj ked sa nieco o FreeBSD
dozvedia, tak to zavrhnu s tym, ze uz instalacia je pre nich zlozita.
Schvalne, ci poznate tiekoho, kto anglictinu vobec nezvlada, ale
pocitac/OS zvlada na vysokej urovni. Pripadne by si trufol instalovat si
linux alebo BSD. Ja nepoznam. Netvrdim zase, ze kto rozumie anglicky,
tak hravo zvladne BSD. Ale anglictina je jednou z podmienok, aby clovek
mohol o BSD aspon uvazovat.

Ak uz si niekto da tu pracu, a napise nieco v cestine/slovencine, preco
to odsudzovat. Je sice pravda, ze kazdy anglicky dokument zvysuje
celkovy pool dostupnych dokumentov, ale mat nejaku tu zakladnu
dokumentaciu vo svojom jazyku sa moze hodit. Zaciatocnik v BSD skor
pochopi suvislosti, ak ich precita v materinskom jazyku. Je jasne, ze
nie vsetko ide prelozit, niektore terminy holt musia zostat v povodnom
zneni tak, ako ich pouziva cely svet. Ak clovek zvladne tieto zaciatky,
a ma uz predstavu o tom, ako system funguje, a splna predpoklad aspon
pasivnej znalosti anglictiny, moze sa zacat hrabat v zlozitejsich veciach...

Inac, castokrat mi pomohly aj nemecke BSD fora, a zda sa, ze vela
zaujimavych howtos maju japonci, skoda ze im nerozumiem...

To sme sa trochu vzdialili od subjectu :)

M.