wifi problem

Marian Cerny jojo at matfyz.cz
Sun Feb 27 16:37:25 CET 2005

On 2005-02-27 16:11 +0100, Peter Strelec wrote:
> narazil som na jeden problem pri prevadzke wifi na wi0 teda prism 2.5
> chipsete. Karta XI-626. Vsetko chodilo velmi dobre az do dobu, ked som
> pripojil na siet jednu "LANku" cez wifi spoj. Chceli iba par kilovy
> pristup na net. Problemik nastal, ked som ich konektol. Ping dovtedy
> medzi ostatnymi uzivatelmi wifi -> 2-4 ms, prenos uplne ok + pf + altq
> +hfsc. Velmi dobre to chodilo az do inkriminovaneho pripojenia LAN.
> Maju tam urobene NATko, DHCP. Odomna pridelenu jednu adresu napr
> 192.168.1.10. altq ich mam obmedzenych na 256Kb linku ale starosti mi
> [...]

Mam s tym nulove skusenosti, ale predsa si dovolim prispiet.s

U nas v Spisskej Novej Vsi je firma, ktora poskytuje pripojenie do
internetu na sidlisku a ako spojenie medzi panelakmi pouzivaju wifi. No
a problem je, ze to wifi nezvlada sucasny upload aj download. Je to
preto, ze wifi je halfduplex. Proste ked niekto nieco uploaduje, ping
ide do kvietockov (do kytek :-)). Samozrejme, ze ten upload teraz
obmedzili.

No a mam podozrejnie, ze to u vas je nastavene nejak tak, ze vsetka
komunikacia z tej LAN sa pcha aj na tych wifi klientov, co by z ich
pohladu bol upload a ked este sami chcu nieco downloadovat, tak sa to
serie.

Ale vravim, nemam s tym skusenosti, iba si myslim, ze by mohol byt
problem niekde tym smerom...

--
Marian Cerny <jojo at matfyz.cz>
Jabber: jojo at njs.netlab.cz

[ UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are. ]