wifi problem

Peter Strelec pstrelec at pobox.sk
Sun Feb 27 16:11:07 CET 2005

Ahojte,
narazil som na jeden problem pri prevadzke wifi na wi0 teda prism 2.5
chipsete. Karta XI-626. Vsetko chodilo velmi dobre az do dobu, ked som
pripojil na siet jednu "LANku" cez wifi spoj. Chceli iba par kilovy
pristup na net. Problemik nastal, ked som ich konektol. Ping dovtedy
medzi ostatnymi uzivatelmi wifi -> 2-4 ms, prenos uplne ok + pf + altq
+hfsc. Velmi dobre to chodilo az do inkriminovaneho pripojenia LAN.
Maju tam urobene NATko, DHCP. Odomna pridelenu jednu adresu napr
192.168.1.10. altq ich mam obmedzenych na 256Kb linku ale starosti mi
robi ten ping a prenos pretoze oni idu max 256Kb ale ostatny su
zdochnuty a ping niekedy az 5000ms!
Problem nie je v pocte ucastnikov wifi siete. Poprosil som ostatnych
kamosov, nech sa konektneme vsetci naraz vsetko ok / konektnuty vsetci
okrem tej LAN/ .
Uzivatelov nie je vela cca 6 kariet napichnutych na toto jedno
free-apcko. Na lanke cca 20 ludi! Toto iste robilo aj ked som dal
namiesto karty iba apcko nejaky ovislink(tento potom bridgom na dalsi
kartu). Este jedna vec. pokial nikto netaha vsetko ide dobre. Akonahle
sa spusti download cohokolvek z ich strany ide to vsetko do <> ....
Ostatny ked daju nieco tahat, vsetko ide ok aj ked tahaju vsetci.
K zostave na ktorom bezi ap: komp je K6-2 400Mhz, 128MB RAM, SCSI
disk, FreeBSD 5.3
Potrebujem aspon nakopnut, co by to mohlo robit. Vdaka. Peter