vykonny server pre freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 19 18:15:35 CET 2005

Milan Vician napsal/wrote, On 02/19/05 12:28:

> Vypadok tam moze trvat tak maximalne niekolko hodin, urcite nie niekolko
> dni. Nevedel som, ako to funguje s reklamaciami znackovych serverov, takze
> som rad, ze ste ma na to upozornili. Vzhladom na tuto skutocnost uz asi

	Neexistuje zadny univerzalni popis "jak to chodi s reklamacemi" - u
"serioznejsich" dodavatelu si obvykle lze nasmlouvat servisni podminky v
sirokem rozmezi - od "bezne" zarucni opravy trvajici az 30 dnu, az do
zavazku, ze do 4 hodin privezou nahradni plne funkcni server a stary
nefunkcni si odvezou na opravu.

	To je "jen" otazka dohody - a penez.

	Ale aby nevznikl dojem, ze vas od znackovych stroju zrazuji -
nezrazuji. Jen si musite jasne uvedomit, ceho chcete dosahnout a pak si
z dostupnych variant reseni vybrat tu, ktera bude cenove nejprijatelnejsi.

	Preci jen urcite zkusenosti v teto oblasti mam - pracoval jsem pro
jednoho monopolniho dodavatele sluzeb, a taky pro financni instituci - a
nakonec se nam vzdy spis nez "znackovy stroj" a spolehani na serioznost
a servis dodavatele osvedcilo zakoupit stroj "bezny" (s tim, ze jsem
vedel, jake komponenty v nem budou) - a servis jsme si primarne
zajistovali sami s tim, ze ty komponenty, ktere nelze sehnat za
prijatelnou dobu je proste treba mit dvakrat ...

	Znovu opakuji, ze to neni prijatelny postup pro "speciality" - ale vy
celkem zadnou speciality nevyzadujete. Vas nejvetsi problem je, aby byl
spolehlive podporovany onen RAID - a to je take soucastka, kterou patrne
budete muset pripadne mit dvakrat - zbytek staci v zasade vybrat podle
pravidla "nejlacinejsi sunky neberu". Az vyberete radic tak vemte
slusnou desku od Intelu (tam muze byt problem jen s tim, ze high-end
serverove desky mohou mit chipset, ktery by nebyl podporovan), dejte do
toho slusnou sitovou kartu - idealne take Intelku. Na graficke karte
celkem nezalezi. Tim nerikam "postavte si to z komponent sami" - naopak
- at to sestavi nekdo s kym bezne spolupracujete a s kym jste,
predpokladam, spokojeni - a doda to jako kompletni fungujici stroj. Vy
si pak rozmyslete, jak budete resit zavadu te-ktere komponenty a podle
toho si nakupte nahradni soucastky a/nebo nasmlouvejte servisni smlouvy.
Nam tato metoda zatim celkem vychazi. Mimochodem - nejdrazsi zavadu,
kterou jsme kdy meli zpusobil vadny Adaptec radic. A druhou nejdrazsi
taky. Ani znackove "kompatibilni" komponenty vas pred vypadkem neochrani ...

THIS RECOMMENDATION IS PROVIDED ``AS IS'' AND ANY EXPRESS OR IMPLIED
WARRANTIES ARE DISCLAIMED.