vykonny server pre freebsd

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 19 10:23:16 CET 2005

Lubos Fiala wrote:
>     Pokud se rozhodnes pro "skladacku", kdo ti zaruci, ze kdyz ti odejde
> najaka komponenta, koupis ji i za 3 roky stejnou a nebudes kvuli
> tomu menit dalsi 2 veci. Cena bude mirne priznivejsi, budes doufat, ze
> ti vse pobezi spolu tak jak ma. Usetris mozna penize, ale rozhodne ne
> cas - to zalezi, co je pro tebe dulezitejsi.
>     Pokud pujdes cestou znackoveho hw, muzeme spolu vybrat neco
> vyzkouseneho (osobne mam zkusenosti s Compaq - dnes HP). Budes mit
> jistotu servisu, ale bude to drazsi.

	No, takhle by to skoro vypadalo, jako ze jedine dve moznosti jsou
"poskladat sam" a "koupit znackovy pocitac".

	Ja tedy myslim, ze treti moznost je "koupit hotovy ale neznackovy
pocitac". Coz zpojuje vyhody obou reseni - clovek si v zasade muze
najmenovat jednotlive komponenty, ale prodava se mu to slozene a zaruka
je na celek, takze se pak jednotlive dodavatele komponent nemohou
vymlouvat, ze to nefunguje kvuli necemu jinemu od nekoho jineho.

	To, ze za tri roky uz nekoupim totez, co se rozbilo je, v zasade
pravda. Otazka je, jakou vlastne planuji zivotnost stroje. Tri roky jsou
mozna malo, ale pet uz je zase docela dost ...

	Zakoupeni "znackoveho" stroje je IMHO predevsim opravdu drazsi. Tu
jistotu servisu sice mit budes, ale obzvlaste pozdeji, az ty pouzite
komponenty uz opravdu nebudou zcela bezne, budes na opravy cekat docela
dlouho a po celou tu dobu budes bez serveru. A podle parametru serveru
bych rekl, ze to je server kategorie, u ktere si tyden vypadku dovolit
nemuzes. Pokud navic bude znackovy stroj takove te kategorie, ze to neni
jen "bezny taiwansky vyrobce se jmenem prelepenym znackou" a bude to
obsahovat nestandardni komponenty, pak nemuzes opravu urychlit ani tak,
ze si ji provedes sam nebo nekde jinde.

	Znackovy dodavatel ma snad smysl u "superspecialit" - jako jsou, treba,
ctyr- a vice procesorove stroje  - proste tam, kde jde o takovou
specialitu, ze s tim v taiwanskych garazich jeste nemaji rozumnou
zkusenost - a navic je to tak malo rozsirena vec, ze ji stejne bude
obtizne "bezne" opravit. Ale dvouprocesorovy stroj s RAID radicem zadna
takova specialita neni ...

	Osobne mohu nakup cehokoliv "opravdu znackoveho" spise nedoporucit.

	Your mileage may vary.