portupdate howto

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Thu Feb 17 11:35:37 CET 2005

On Thu, 2005-02-17 at 09:47 +0100, Pav Lucistnik wrote:
> Co je ten zahadny portupdate o kterem porad mluvite? Ja to nemuzu nikde
> najit.

Taky by me to docela zajimalo. Google rika ze ano:

http://www.google.com/search?q=portupdate+freebsd

ale ani po prvnich 30ti odkazech se mi nepodarilo prijit na to, co ten
portupdate je a kde to vzit.

Kazdopadne musim pro zaznam konstatovat, ze vsechny FreeBSD systemy
updatuju vyhradne z portu (portupgrade a kamaradi) a zadny portupdate
nevlastnim, v zivote jsem o nem neslysel a tudiz jsem ho ani (vedome)
nepouzil.

> To je docela dobry napad, pokud nechcete travit odpoledne sestavovanim
> vlastniho indexu.

V -current trva (asi dva posledni mesice) generace indexu priblizne tak
dve vteriny, nezapojil nahodou zase nekdo ten zazracny a pak zazracne
zakazany/opusteny/odstraneny system na generaci indexu od
uz_nevim_koho_tm, kolem ktereho bylo sveho casu docela velke halo?

Podelit se muzeme, ale z popisu (mi) neni docela jasne, co je cilem
dosahnout. Pokud nejakou plne automatizovanou formu updatovani vseho,
tak to je Ultimatne Spatny Napad (tm). Beznym postupem v mem pripade pak
byva cvsup aktualniho ports tree (vetsinou manualne kazde rano behem
cekani na stazeni posty, logu), pak overeni co je noveho (manualni
vyvolani `/etc/periodic/weekly/400.status-pkg`) a pak ocne manualni
cteni vystupu. Pokud jde o nekriticke a dobre zname veci, tak
`portupgrade -v port1 port2 port3....`, pokud jde o veci nebo major
verze s moznym osklivym dopadem, tak cteni commit logu daneho portu,
release notes, what's new, etc. a pripadne odlozeni updatu na pozdejsi
dobu, kdyz se budu moc nudit.

Co se tyce portu ssl, ssh, nebo bind a spol, ktere jsou normalne interni
soucasti freebsd src, jaky mate presne duvod k jejich pouziti?

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>
Stonehenge