Postfix + maildrop a quoty per user

Miroslav Chlasták chlastak at goasedlcany.cz
Mon Feb 14 23:09:56 CET 2005

Zdravim,

chtel bych rozbenout postfix s quotama na maildiry per user. Za mda jsem
si zvolil maildrop, protoze ma podporu pro per user quoty a umi
filtrovat. Vse funguje tak jak ma (ne dokonale, ale funguje). Pri
prekroceni 90% zaplneni maildiru prijde uzivateli mail, kde je
upozorneni na "plnost" schranky. Po prekroceni limitu se maily uzivateli
nedorucuji, ale jsou odmitnuty (bounced). Po promazani schranky se v
pohode doruci. Az sem jsem spokojeny :) Ale ...

Pokud ma user plny maildir a prijde mu dalsi mail, tak se mi v logu
objevi hlaska:

Feb 14 22:12:37 devel postfix/pipe[46770]: 5A1064D6FD:
to=<test at internet.free>, relay=maildrop, delay=17, status=SOFTBOUNCE
(permission denied. Command output: maildirmake: File exists
maildirmake: File exists maildrop: maildir over quota. )

Coz me trochu zarazi, protoze kdyz je ve schrance misto, tak maildrop
zadnou chybu nehlasi.
Taky bych byl radsi, kdyby se po zaplneni maildiru maily odmitly s tim,
ze se odesilateli odesle mail o zaplneni maildiru prijemce.

Ale budu rad, kdyz mi pomuzete vyresit alespon tu chybovou hlasku v logu.

Mira