Dotaz ohledne IPFW

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 29 16:24:21 CET 2005

Michal Varga wrote:

> taky znam par lidi, kteri maji veskere firewallovani, routovani a
> shapingy rozhozeny vyhradne podle MAC a jsou na sve reseni exemplarne
> hrdi, s tim, ze jim ho nikdo nemuze prolomit (to neni for). u takovych

	Ja bych az tak militantni nebyl - nevite, jakou sit tazatel ve
skutecnosti spravuje.

	Napriklad v nasi siti (800 stanic) me MAC take zajima, i kdyz ji
nepouzivam primo v IPFW pravidlech - tam pouzivam to, co jsem poradil -
MAC je k IP privazana prostrednictvim statickych zaznamu v ARP, pravidla
se zabyvaji "jen" IP - a jestli nekdo pozmeni MAC se obvykle dozvim neb
kazdy switch mi LOGuje, jake MAC se objevily na jakych portech ...

	Pravda, pokud nekdo prenastavi MAC, prenastavi IP a jeste se pichne do
spravne zasuvky, tak mam i ja smulu (no, spis ma smulu ten, kdo odpovida
za provoz konkretni zasuvky) ...

	Celkove chci rict, ze existuji tisice siti a tisice podminek. Bez
znalosti konkretniho pripadu je posouzeni nebo odsouzeni cizi
konfigurace pomerne odvaznym krokem ...