arp: runt packet (apod.)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jan 22 13:03:16 CET 2005

Zbyněk Burget wrote:
> /kernel: arp: runt packet

	"runt" je "zakrslik" - tento termin se v sitarine obvykle pouziva pro
paket dat, ktery je necekane kratsi, nez by s ohledem na svuj obsah (a
pouzity protokol) mel byt

	Konkretne tato hlaska jest vypsana, kdyz dorazi ARP paket, lec jeho
aktualni velikost ARP paketu je kratsi, nez odpovida udaji v ARP hlavicce

	a tato hlaska ...

> V poslednich dnech se k tomu pridaly jeste :
> /kernel: arp: runt packet -- m_pullup failed

	... pak znamena, ze paket je dokonce kratsi nez je delka ARP hlavicky -
takze jeho predpokladanou delku nelze vubec zkoumat - ale v kazdem
pripade je moc kratky.

> /kernel: ed1: NIC memory corrupt - invalid packet length 16

	No a to je o jeste kratsim paketu - u toho se uz nejenze nepodarilo
urcit, co to je za paket (a tedy ho predat prislusne vyssi vrstve) -
tenhle byl natolik kratky, ze neobsahoval ani cely ethernet header.

> Mam tomu rozumet tak, ze uz opravdu dosluhuje sitova karta? Co za
> problem tohle signalizuje? HW? Muze to mit na svedomi SW?
> Ze sitove karty ed1 vede kabel do switche. Za switchem jsou dva
> radiobridge a AP - muze to byt packet poskozeny ve vzduchu? Poskozeny
> packet by snad nemel projit pres switch?

	Zminene "zakrsle" ARP pakety jsou z hlediska switche (ktery zajima jen
druha vrstva protokolu) naprosto v poradku - kdybychom meli k dispozici
jen ty, mohlo by se jednat o pakty chybne vyslane, chyben zachycene
(treb akvuli poskozeni ve vzduchu), o projeb chybne vyresene kolize na
mediu - a dalsi moznosti.

	Ona posledni hlaska uz ale chybu vznikou pred switchem (za predpokladu,
ze switch dela to co ma korektne) vylucuje. Pokdu tedy nejde o nahodny
soubeh (ze by jako tato hlaska nesouvisela s temi prvnimi) pak je zdroj
problemu mezi switchem a sitovou kartou.

	V uvahu tedy pripada - vada switche (portu ve switchi), vadna kabelaz
(napriklad obcasny vyskyt ruseni, ktery prerusi "radnou" komunikaci),
vadna sitova karta. Problem ale muze nastat take pri predavani radne
zachyceneho paketu v pocitaci - v uvahu tedy prichazi i dalsi obecne
vady pocitace, zejmena ty, ktere maji vliv na prenos dat po sbernici -
takze prehrati, vadna funkce jine soucastky na stejne sbernici.

	Byl bych kouzelnik, kdybych ze tri syslogovych urcil umisteni vadneho
tranzistoru ;-)

	Nejake hladani to vyzadovat bude. Zacal bych vymenou sitovky - tedy -
po kontrole toho, zda se toci vetrak na procesoru ...