arp: runt packet (apod.)

Zbyněk Burget zburget at miastudio.cz
Fri Jan 21 11:02:37 CET 2005

Zdravim vespolek,

uz delsi dobu se mi v logu objevuji hlasky:

/kernel: arp: runt packet

Nekdy po vterine, jindy se cely den neukaze ani jedna. nevenoval jsem
tomu nejakou pozornost - je to stary pocitac a mam jeden zalozni - kdyby
padl, nebyla by skoda.

V poslednich dnech se k tomu pridaly jeste :

/kernel: arp: runt packet -- m_pullup failed
/kernel: ed1: NIC memory corrupt - invalid packet length 16

Mam tomu rozumet tak, ze uz opravdu dosluhuje sitova karta? Co za
problem tohle signalizuje? HW? Muze to mit na svedomi SW?
Ze sitove karty ed1 vede kabel do switche. Za switchem jsou dva
radiobridge a AP - muze to byt packet poskozeny ve vzduchu? Poskozeny
packet by snad nemel projit pres switch?

Podarilo se mi tcpdumpem -e zachytit jeden ten "runt packet":

10:53:50.841671 0:50:fc:f3:76:32 0:4f:4c:1:f2:d4 0806 30: truncated-arp
                          0001 0800 0604 0001 0050 fcf3 7632 0a30
Te zdrojova MAC adresa patri jednomu WiFi ethernetovemu adapteru, takze
tim bych si projev SW dovolil vyloucit.

Zbynek