Load a mysql

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Jan 6 19:10:27 CET 2005

Zbynek Houska wrote:
> zajimalo bym ne jak kdo z vas resi nenasytne procesy, kterese (bohuzel
> obcas) vyskytnou na produkcnim stroji.
>
> Mam tu stroj, kterej ma par poslednich dni neuveritelnej load (load
> average jde nekdy narazove i pres 20) normalni je hodnota do 3 (alespon
> tady).

	"load average" je pocet procesu ve stavu "run" (tedy procesy, ktere by
rady procesor). Priblizny seznam takovych procesu lze patrne nejlepe
zjistit pomoci "top -I"

	Nicmene, nemyslim, ze je to mysqld - ten totiz (jak uz tu padlo) v
defaultni konfiguraci nevytvari vic nez jedne proces - a tak nemuze
vyrobit vetsi load nez "1".

	Ale mohou byt na onom stroji nejake pravidelne spoustene programy,
ktere MySQL pouzivaji - a tech uz muze byt hodne (obzvlast pokud "stare"
nedobihaji vcas). Ty by takove zatizeni zpusobit mohly. Pak by restart
mysqld zpusobil, patrne, jejich "popdani" (nebo ukonceni) a load by
klesnul - k dyz ho nezpusobil mysqld (alespon ne primo).

> Mam podezreni na mysqld, (verze 4.1.7). Po killnuti vsech jeho procesu a
> opetovnem nastartovani mysqld, se vsechno tvari byt ok. Ale nevim na jak
> dlouho.
>
> Zajima mne jak tomuto predejit, a pokud ma mysqld nejakej memory leak
> jak mu ucinne zabranit?

	Musim rict, ze nemohu uvedenou nestabilitu MySQL prilis potvrdit (cimz
nevyvracim, ze existuje). Takze to, patrne, souvisi s nejakym konkretnim
zpusobem zatezovani ci specifickou konfiguraci MySQL ci kombinaci obou
faktoru. Pripadne s konkretni verzi.

	Jestlize se potvrdi, ze jde o MySQL nebo procesy jej vyuzivajici, pak
je potreba se podivat jake dotazy ("show processlist"). TO by mohlo
nejake informace smerujici k reseni poskytnout. Podle vysledku by se pak
daly hledat nejake cesty ve zmene stylu prace ci konfigurace ...