D-Link DSL-360T

Peter Rosa prosa at pro.sk
Mon Jan 3 20:49:48 CET 2005

> potom ma uz len napada nepouzit DHCP na stane modemu. vtedy ma jeho
> rozhranie eth0 nejaku IP, na BSD si nastavit nejaku inu z tej siete a
> skusit to tak. osobne mam modem/router ASUS AAM6310, pouzivam nastavenie
> eth0 10.0.0.138, linuxovy router ma 10.0.0.1 a siet za nim 192.168.1.x.
> skusil by som na modeme vypnut DHCP server a vsetko nastavit rucne a
> "natvrdo" a vyskusat tak.

Jasne, to bolo prve, co som skusil.
Modem ma eth0 od vyrobcu nastavene ako 192.168.1.1/24.
Na routeri som nastavil 192.168.1.10/24 a ako default gateway
som dal 192.168.1.1.
Je zaujimave, ze takto aspon mozem urobit http://192.168.1.1 alebo
ping 192.168.1.1.
Ale ked skusim napr ping www.eurotel.sk, tak dostanem odpoved
"no route to host"...
Ked vsak necham router, aby dostal IP od modemu, tak neurobim ani ping
192.168.1.1. Dostanem iba hlasky "192.168.1.1 is not on local network".

To zariadenie sice pouziva ethernet port, ale stale je to iba "blby" modem,
nie router. Takze je to vlastne spravne, ze mi na vonkajsom rozhrani nastavi
IP-cku, ktoru dostane od providera. Problem je, ze on sam od seba routovat
nechce.

V kazdom pripade vdaka za tipy. Skusim este dnes v noci :-)

Peter Rosa