Upgrade (vsetkeho).

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Tue Dec 28 14:15:02 CET 2004

On Tue, 2004-Dec-28 at 07:39:00 +0100, Jozef Babjak wrote:
> Portupgrade som raz skusal, neskutocne mi rozhasil system na desktope.

Portupgrade pouzivam na updaty vyhradne, vratane produkcneho
hostingoveho serveru a nikdy mi nic, ani ziadny desktop, nerozhasil.
Pokial sa stalo nieco neziaduce, vzdy to bolo mojou blbostou a
neskorym uvedomenim si dopadu daneho kroku. A aj to sa jedna o situacie,
ktore je mozne kedykolvek jednoducho vyriesit dalsim koleckom
portupgrade a napravenim problemov so zavislostami.

> Odvtedy port tree neupdatujem, striktne pouzivam verziu z instalovanej
> -release, a to aj vtedy, ako som medzitym system updatoval napr. z 4.9 na
> 4.10, porty mam stale zo 4.9-release. Tym ziskavam

Port tree updatujem priblizne kazdy den, niekedy 4-5x do dna ked
nervozne cakam, kedy sa konecne oficialne objavi nejaky patch, ktory mi
neda spat.

> 	1) vyhodu: vsetko spolu dobre funguje
> 	2) nevyhodu: pouzivam starsi softvare, ako by som mohol
> 	3) nebezpecie: niektore aplikacie (najma sietovy demoni)
> neobsahuju posledne zaplaty.

Tym ziskavam:

1) vyhodu: vsetko spolu dobre funguje, pretoze je kompilovane na danom
stroji, s konkretnymi knobmi ktore potrebujem, s aktualnymi kniznicami,
ktore mam a pouzivam, s aktualnymi featurami (co je v pripade aplikacii
s aktualnymi verziami ako 0.0.32.43256.4324 nutnost), ktore mi zlepsuju
zivot a s aktualnymi security patchami, ktore vyzadujem.

Bez urazky, ale keby za mnou prisiel niekto s notebookom a povedal, ze
posledny update robil pri release 4.9 a veselo pouziva 400 aplikacii,
ktore linkuju proti vulnerable libpng, uz len z principu ho poslem do
riti a zakazem mu pripojenie do (firemnej / domacej / vladnej /
telepatickej / whatever) siete.

2) nevyhodu: obcas sa podari chytit neudrziavany port, ktory nejde
skompilovat proti aktualnemu pythonu, nejdek skompilovat aktualnym gcc,
alebo ma ine dusevne problemy, ktore oznacuje string *qt* v jeho nazve.
V takom pripade je clovek par dni nervozny, pretoze nemoze pouzivat tu
jednu existujucu QT aplikaciu, ktoru v systeme ma. Nevyhoda, s ktorou
som ochotny zit, za cenu up-to-date systemu.

> Ako to riesite vy?

# pkgdb -F
# portsclean -CDLP
# cvsup /PORTS-SUPFILE
# /etc/periodic/weekly/400.status-pkg
- - - skontrolovat, ake porty treba updatovat a pokial som si isty, ze
nedojde k zavaznym zmenam (nutnost menit konfiguracne subory, etc), tak
# portupgrade -va
- - - v opacnom pripade manualny vyber
# portupgade -v "port1" "port2" "port8"
- - - a postupne updatovanie portov, ktore vyzaduju manualnu
intervenciu.

Co sa tyka roznych volitelnych knobov, na to predsa mame make.conf:

#cat /etc/make.conf:

CPUTYPE=                athlon
CFLAGS=                 -O2 -pipe

WITH_LAME=              yes