PCI karty/irq a $PIR: ROUTE_INTERRUPT failed.

Cizek Milan cizek.milan at seznam.cz
Mon Dec 27 20:49:39 CET 2004

Ahoj,
vim, ze na toto tema tu toho bylo uz napsano mnoho, ale nejak jsem nenasel
nic, co by smerovalo blize k memu problemu...

Mam zakl.desku (i810 cipset), 5PCI slotu (zadne ISA). V ni mam 2 karty,
jedna je ZCOM-626 (wi0) pracujici v hostap, druha je 4port DFE-580TX
(ste0-ste3) - instalovana pred nekolika dny. V BIOSu mam povypinane vse
zbyetcne (ACPI,usb,floppy+sekundarni radic disku, LPT...) - volnych
preruseni mam tedy k dispozici dostatek.

Opakovane se mi vyskytl nasledujici problem: den nebo 2 vse chodilo, pote se
mi ozvali lidi visici na switchi, ktery je propojen do ste1, ze jim vubec
nic nechodi. interface ste1 se tvaril normalne, odpovidal na pingy, ale
nikam dal uz se nedalo dostat. Na dalsi den uz jsem se nepripojil ani pres
wifi a stroj jsem musel dojet rucne zrebootovat... Pri laborovani jsem si
vsiml, ze ste1 s wi0 sdili stejne irq, mimojine jsem si take vsiml v
messages opakovaneho vyskytu radku s "$PIR: ROUTE_INTERRUPT failed." podle
cehoz soudim, ze se jedna o problem s irq.

Osobne povazuji sdilena irq za celkem normalni stav a i podle přečtení
několika Danovo prispevku si nejsem jist, jestli lze vubec docilit
"nesdileni" vice jak 4 PCI preruseni (ad hardwarové A,B,C,D). No zkusil jsem
pro jistotu ruzne sloty a prohozy karet, ale dosahl jsem maximalne zmeny irq
u wi0, ktera ho pokazde sdilela s jinym interfacem ste.

Muj dotaz primarne smeruje k hlasce "$PIR: ROUTE_INTERRUPT failed.", ktere
nerozumim, treba je problem uplne jinde nez si myslim a nakonec pak co s tim
lze udelat. Diky

S pozdravem Milan Cizek