zvetseni filesystemu

Miroslav Kes mkes at ra.rockwell.com
Mon Dec 6 08:57:15 CET 2004

Nesel by za urcitych okolnosti pouzit na zvetseni slice Partition Magic?
Ja bych si dovedl predstavit, ze za (v terminologii DOSu) FreeBSD
partition budu mit jeste nejakou jinou partition,  tu tim Partition
Magicem odstrelim a zvetsim tu FreeBSD partition (slice ve v terminologii
FreeBSD).
Je to jen takovy napad. I kdyz jsem s Partition Magicem celkem dost
pracoval, prave tuhle kombinaci jsem nikdy nezkousel takze nevim jestli by
to FreeBSD nebylo z takoveho zasahu nestastne. (Taky jsem tu diskusi
nesledoval od pocatku tak nevim jestli neslo o zmenu za behu systemu)

Mira

Sent by:        users-l-bounces at freebsd.cz
cc:
Subject:        Re: zvetseni filesystemu

Josef Hrabec wrote:

> existuje nejaka moznost jak zvetsit souborovy system (ufs), tak jako to
> lze treba u AIXu (pridat k existujicimu file systemu misto na disku,
> ktere neni soucasti zadneho jineho filesystemu)? Predpokladam, vzhledem
> k tomu ze ve fbsd nepouzivame neco na zpusob logical volumes,  zde tato
> moznost patrne nebude.

                 growfs

                 Tim lze zvetsit partition, pokdu jste si na to nechal
misto ve slice.
Slice zvetsit zadnym beznym zpusobem nelze.

                 Vzdycky ale muzete nekam do existujiciho stromu,
mountnout novou
partition a data presunout na ni (tedy, spise v obracenem poradi) ...