cdma modemy

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Dec 2 17:43:38 CET 2004

Divacky Roman wrote:

> pokud nekdo pouzivate cdma modemy pod fbsd a chcete plnou rychlost tak tady je
> patch: hysteria.sk/~neologism/umodem.patch
>
> (nutno pak nastavit hw.usb.umodem.ibufsize a hw.usb.umodem.obufsize na nejake
> hodnoty v /boot/loader.conf, dobre hodnoty jsou 1024)
>
> tenhle patch nejspis nebude nikdy integrovany a buhvi kdy se na to nekdo mrkne
>  z oficialnich maintaineru, takze zatim takovy workaround.

	Ono neni uplne divu, protoze, jak jsem se problemu venoval, cely
problem je v chybe firmware modemu, ktery neodpovida presne jak by
korektni CDC zarizeni melo.

	Nejsem si jist, nakolik je vhodne v obecnem kodu reagovat na vadna
zarizeni, obzvlast kdyz vada je v firmware, ktery je vyrobeny na miru
jedine spolecnosti (Eurotelu).

	A navic, nevim jaka politika plati ted, ale jeste pred par lety se
maintaineri nechali slyset, ze ma-li byt do kodu zahrnuto chovani pro
nejake hardwarove zarizeni, lze tak ucinit jedine v pripade, ze je pro
takove zarizeni k dispozici oficialni specifikace od vyrobce - informace
ziskane "reverse engineeringem" dostatecne nejsou. A tu se pravdepodobne
u tohoto zarizeni ziskat nepodari.

	Takze ani pripadne vzniky separatni ovladac pro ETmodem moc sance na
misto v oficialni distribuci nema ...

	Na druhou stranu, patch (ktery pouzije tech par lidi, kteri pouzivaji
toto vyjimecne zarizeni -  a ja predpokladam, ze modemu, se specialnim
vadnym firmwarem vyrobenym pro Eurotel po svete nebeha tolik) je pro
tento pripad, myslim, velmi dobre reseni ...