Port + freebsd.cz

Juraj Lutter freebsd-users-l at wilbury.sk
Tue Nov 30 17:03:12 CET 2004

On Tue, Nov 30, 2004 at 03:13:22PM +0100, Petr Bezděk wrote:
> Pouzivam bash i na Irixu a Solarisu, kde je jako default login shell ksh
> a nemam s tim zadne psychicke problemy v nerespektovani definovaneho.

tu by som si dovolil zapolemizovat. je na solarise /usr/bin/bash
kompilovany ako staticka binarka? myslim, ze nie. a je tam /bin na
root volume, alebo na /usr volume? technicky vzate, /bin je naozaj na
root volume, je to vsak symlink na /usr/bin. a hadajte, co sa stane,
ak vam odide /usr slice na disku? ja som taku situaciu par krat zazil.
preto som sa naucil pouzivat ``ksh'' ako terminalovy shell, ziskal
navyky na jeho ovladanie a viem s nim zit. cloveka caka menej
prekvapeni. osobne preferujem ksh aj preto, ze je obsiahnuty v base
instalacii kazdeho ``velkeho'' unixu (solaris, irix, hpux, *bsd).

> zrovna ja jsem takove zvire co si dela hard link /bin/bash ->
> /usr/local/bin/bash

toto tiez povazujem za zvyk krajne nevhodny. dovedeny ad absurdum ho
vidime na systemoch, ktorych /bin/sh je symlink na /bin/bash. dokonca
poznam zopar umeleckych diel, ktore su pisane systemom: #!/bin/bash a
ktore su take meisterstuecky, ze po prepisani /bin/bash na
/usr/local/bin/bash NIE SU schopne korektne fungovat (pri dodrzani
verzie bash2 na original systeme a na freebsd, kde som ich spustal
ja). pristom stacilo dost malo a dotycny kod by krasne bezal v /bin/sh
nielen pod bsd. a teraz by ma zaujimalo, ci som divny, ked sa mi taketo
spravanie a pristup k veci nepaci.

otis, vyjadrivsi svoj nazor na defaultnost (nic viac, nic menej)

p.s., ak si chce niekto na tuto temu podiskutovat, mozeme tak ucinit
mimo tento list, pripadne na irc/icq.

--
Juraj Lutter                                    |  () Ascii Ribbon Campaign