Port + freebsd.cz

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Tue Nov 30 15:13:22 CET 2004

Divacky Roman napsal(a):

> myslim ze otis ma pravdu. shell pro uzivatele root (coz je ten ktery instaluje
> soft zeo) je tcsh a basta. fbsd je kompletni system a kdyz ma neco
> definovaneho tak a tak je nutne to respektovat.

Pod identitou uzivatele root vsak musi pracovat jiz clovek a je-li
zvykly na bash, tak proc by si nemohl nastavit jako login shell pro
roota zrovna bash. Zrovna ja jsem na bash zvykly a jenom proto, ze
FreeBSD ma z instalace jako shell pro roota tcsh, tak svoje navyky
nebudu menit. Definovane to nikde neni - je to volba - a proto to kazdy
nemusi respektovat.

Pouzivam bash i na Irixu a Solarisu, kde je jako default login shell ksh
a nemam s tim zadne psychicke problemy v nerespektovani definovaneho.

> za chvili se potom muzeme dockat toho ze si lide zacnou instalovat 3rd party
> softu do /bin a dokumenatci do /sbin apod.

zrovna ja jsem takove zvire co si dela hard link /bin/bash ->
/usr/local/bin/bash

> dekuji nechci

nikdo vam to nebere, ale nevnucujte to ostatnim

--
Petr Bezděk