Dva servery v sieti

Peter Sedivy - PeSe pese at pese.sk
Sun Nov 28 15:42:30 CET 2004

Peter Rosa wrote:
> [...]
> radu, ze mam presvedcit sendmail, aby neprijimal postu pre domenu pro.sk.
> Problem je, AKO HO PRESVEDCIM ?
>
> Mam teda 2 servery, oba std instal FreeBSD, t.j. so Sendmail-om. Jeden
> pouzivame ako firemny mailserver, druhy ako fileserver. V DNS na lokalnej
> sieti mam zaznam mailserver (192.168.1.1) aj fileserver (192.168.1.10).
>
> Fileserver uklada vsetku postu do lokalnych mailboxov uzivatelov a ja ho
> chcem presvedcit, aby to poslal na mailserver. Inak nikdy nedostanem root's
> mail, t.j. ani spravy o stave diskoveho pola :-(((
neviem.
ja by som zacal na dns
tam by som dal zaznam

fileserver 	IN   A    192.168.1.10
  		IN   MX   10 mailserver.

tymto by som snad vedel zarucit to, ze ak pojde posta na fileserver,
prijme ju mailserver.

pokracoval by som na fileserveri. Tu myslim, ze mate dve moznosti.
a) /etc/mail/virtusertable, postaci mozno zaznam
@fileserver 	%1 at mailserver
toto by malo zaistit, ze posta pre akehokolvek pouzivatela na
fileserveri bude preposlana na stroj mailserver pre pouzivatela s tym
istym menom, ako mal na fileserveri

b) toto neviem isto. Ak rozumiem dobre (ked sa myslim sypem si popol na
hlavu us teraz) SMART HOST  moznost by mala zarucit to, ze dany stroj by
vsetku postu relayoval cez niekoho ineho.
   cp /etc/mail/sendmail.mc /etc/mail/pro.mc

doplnete tam volbu
define(`SMART_HOST', `mailserver.pro.sk')

potom
cd /etc/mail
make
make install