Dva servery v sieti

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 27 20:22:47 CET 2004

Peter Rosa wrote:
> skusim sa este raz vratit k mojmu problemu s postou. Doteraz som dostal
> radu, ze mam presvedcit sendmail, aby neprijimal postu pre domenu pro.sk.
> Problem je, AKO HO PRESVEDCIM ?

	To si pamatujete spatne. Ja psal, ze ho musite prestat presvedcovat,
aby postu pro domenu "pro.sk" prijimal. Protoze pokud neni jmeno stroje
primo "pro sk" - a ja predpokladam, ze neni, pak sendmail postu pro tuto
domenu proste neprijima.

	Jestlize ano, pak jste ho k tomu donutil. Nejspis zaznamem do
prislusneho konfiguracniho souboru.

> Co mam v konfiguraku sendmailu nastavit, aby sa VSETKA posta poslala na iny
> server?
> P.S. Verim tomu, ze to mate vsetci zvladnute, ved na sietach, ktore
> spravujete, mate urcite viac ako dva servery s FreeBSD.

	Malokdy potrebuju, aby se vsechna posta posilala jinam, i kdyz, pravda,
i tohle umim. Posta, ktera je skutecne destinovana pro stroj, na kterem
sendmail bezi, na nem obvykle zustava a nevidim duvod, proc by me to
vadilo. Ostatni posta odchazi automaticky pryc, pokud jsem specialne
konfiguraci neurcil, ze ma byt take lokalni.

	Navrhuji vam tentyz postup.

	Nebo se vam ten stroj opravdu jmenuje pro.sk ? A proc, pokud to
skutecne neni stroj s adresu 212.5.219.66 ? Nebo to je ten stroj ?

	Neposkytl jste prilis mnoho relevantnich informaci - takze nezbyva, nez
se dohadovat. Ale o adresach jste se zminoval, a ze by stroj mel tuto
adresu rec nebyla. Takze predpokladam, ze ten to neni.