Dualboot FreeBSD 5.3-stable a WinXP

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 23 15:34:01 CET 2004

Ondra Koutek wrote:

> Instalace winxp prepisuje MBR kde je bootloader FreeBSD, takze je potreba
> budto dat bootloader jinam, nebo po reinstalaci windows obnovit bootloader
> napriklad nabootovanim z CD.

	Popravde receno, vim, ze se rika, ze to dela, a rikalo se to i uz W2k -
a skutecne se mi asi dvakrat stalo, ze mi instalace loader prepsala. V
naproste vetsine mi ho ale nechala nedotceny a funkcni.

	Priznam se, ze jsme blize nezkoumal zavislosti, kdy se to stane a kdy
ne. Jen mam takovy intuitivni pocit, ze loader to prepisuje tehdy, pokud
Windows na disku nenajdou svoji signarutu (kterou kamsi pisou, nevim
kam, kdyz poprve spatri novy disk), kdezto pokud uz nekdy v minulosti na
onom disky Windows byly, pak nechaji loader byt ...