Instalacia KDE v 5.3 Release (zaciatocnik)

Pav Lucistnik pav at oook.cz
Mon Nov 22 13:06:44 CET 2004

Stanislav Sitar píše v po 22. 11. 2004 v 12:07 +0100:

> V starsich verziach som vedel spustit konfiguraciu
> Xwindow priamo zo sysinstall, v 5.3-ke som to nenasiel.
> Nakoniec som si X.org samozrejme nakonfiguroval, ale
> musel som hladat. Nie som si isty, ze by som take nieco
> zvladol v case ked som zacinal s 4.8-kou.
>
> Uniklo mi nieco, alebo konfiguracia X-ov v sysinstall fakt
> nie je?

Pro 5.3 byla odstranena, nenasel se nikdo kdo by ji prepsal pro X.org
(predchozi verze FreeBSD prichazely s XFree86).

> Tiez mi chvilku trvalo kym sa mi podarilo spustit KDE.
> v starsich verziach som si v konfiguracnom menu sysinstal-u
> zvolil Desktop -> KDE a on mi nainstaloval metaport
> kde-lite a vytvoril .xinitrc na spustenie kde.
>
> v 5.3 som si nainstaloval kde, vyrobil konfiguracny subor
> pre X.org a napisal startx. A nic. Dnes uz viem ze treba
> vytvorit .xinitrc subor s prikazom startkde, ale pochybujem
> ze na to pride zaciatocnik. Ked tento postup navyse nie je
> v Handbooku.

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/x11-wm.html

sekce 5.7.2.2 Installing KDE

| After KDE has been installed, the X server must be told to launch this
| application instead of the default window manager. This is
| accomplished by editing the .xinitrc file:
|
| % echo "exec startkde" > ~/.xinitrc

Mozna si se dival do stare kopie Handbooku...

> Je toto normalne chovanie, alebo som nieco zmrvil pocas
> instalacie?

Vse se chova tak jak bylo navrzeno :)

--
Pav Lucistnik <pav at oook.cz>
Pocitace jsou k nicemu. Umeji davat jen odpovedi.  - Pablo Picasso