Instalacia KDE v 5.3 Release (zaciatocnik)

Stanislav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Mon Nov 22 12:07:35 CET 2004

Zdravim.

Nainstaloval som si FreeBSD 5.3 doma ako desktop.
Nie som ziadny guru, ale po vyskusani viacerych
Linuxovych distribucii sa mi FreeBSD (vtedy este
cerstva 4.8ka) zapacilo. Najma pre svoju jednoduchost
a jednoznacnost. (priemerny konfiguracny subor tu ma
20 riadkov tam, kde je v RedHat 800 riadkove nepochopitelne
monstrum.) Na jeden fileserver som tiez nainstaloval
vinum a som velmi spokojny. "Vyskusal" som si uz
aj zlyhany harddisk a je to spica. Prelozim "zdravy"
disk do ineho stroja a on ho hned pozna ako vinum.

V starsich verziach som vedel spustit konfiguraciu
Xwindow priamo zo sysinstall, v 5.3-ke som to nenasiel.
Nakoniec som si X.org samozrejme nakonfiguroval, ale
musel som hladat. Nie som si isty, ze by som take nieco
zvladol v case ked som zacinal s 4.8-kou.

Uniklo mi nieco, alebo konfiguracia X-ov v sysinstall fakt
nie je?

Tiez mi chvilku trvalo kym sa mi podarilo spustit KDE.
v starsich verziach som si v konfiguracnom menu sysinstal-u
zvolil Desktop -> KDE a on mi nainstaloval metaport
kde-lite a vytvoril .xinitrc na spustenie kde.

v 5.3 som si nainstaloval kde, vyrobil konfiguracny subor
pre X.org a napisal startx. A nic. Dnes uz viem ze treba
vytvorit .xinitrc subor s prikazom startkde, ale pochybujem
ze na to pride zaciatocnik. Ked tento postup navyse nie je
v Handbooku.

Je toto normalne chovanie, alebo som nieco zmrvil pocas
instalacie?

Vdaka
Stano.