jak na bootovaci disketu

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Tue Nov 9 14:56:56 CET 2004

On Mon, 8 Nov 2004, Staniclav Sitar wrote:

> Ja by som mozno skusil Smart boot manager
> http://btmgr.sourceforge.net/about.html
>
> Doma freebsd bootujem z takejto diskety.
> Je to super.
> Freebsd si vie nainstalovat OSloader na svoju particiu
> (takisto ako sa da lilo nainstalovat na particiu linuxu
> namiesto do MBR) ja to tak s oblubou robim.

	ahoj, bootovat z diskety obecne lze bez problemu se standardnimi
prostredky FreeBSD. Staci tohle:

	dd if=/dev/ad0 of=/dev/fd0 count=1

	(pripadne jiny disk nez ad0 a predpokladam, ze v MBR mas bootmgr od
FBSD) a nastavit disketu jako 1. bootovaci medium. Osobne se radsi vyhybam
boot managerum presahujicim hranici MBR, i kdyz jsem kdysi neco podobnyho
pouzival a dokonce i jeden jako zapoctak z assembleru napsal. Jediny rozumny
duvod v jejich pouzivani vidim asi moznost pouziti vic Win systemu nebo vic
nez ctyr OSu na jednom disku, coz jak pises je prave tvuj pripad (i myho
kodu, proto jsem ho kdysi psal). Samozrejme Smart booter nepotrebuje
partition table primo u sebe, staci mu ta na disku, ale to jsou drobnosti.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>