jak na bootovaci disketu

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Wed Nov 3 18:04:17 CET 2004

On Wed, 3 Nov 2004, Petr Macek wrote:

> omlouvam se. Asi jsem to nenapsla nejlepe. Je to bezna instalace BSD (tusim, ze
> 4.9). Jen proste ten hw (je to nejakej starej compaq) nechtel bootovat z hdd.
> Tak to kolega udelal, ze bios ma nastaveno bootovani z diskety. Bohuzel uz
> nezjistim co a jak na te diskete bylo (protoze disketa je KO).  Opravdu ta

	tak v tomto pripade bych na napad zkusit vytvorit disketu a pak ji
pouzit okamzite zapomnel. Nemas dost informaci - prvni pokus by
pravdepodobne nevysel a pak budes mit (1) stale nefunkcni boot disketu a (2)
uz nebootujici komp. Mam nejake zkusenosti ohledne customizovanych FBSD
distribuci bootujicich z ruznych zarizeni a opravdu bych do toho za teto
situace nesel - pokud bych mel jeden pokus.

	kazdopadne predpokladam, ze dany komp by nemel mit vetsi vypadek nez
je cca ten reboot, pripadne par hodin naslednyho laborovani, jinak
samozrejme muzes experimentovat. Z toho predpokladu se odviji i nasledujici.

	navrhoval bych ti tohle, pokud muzes mit alespon na par dni nahradni
komp:

	1. zaloha disku (dump/restore, pripadne i dd na cely disk)
	2. docasny komp ktery muzes ,,postavit vedle''
	3. z te zalohy udelat kopii puvodniho stroje (tim si zaroven overis
jeji fcnost)
	4. zkusit prepojenim sitovych kabelu vyzkouset, zda novy stroj
funguje jako stary (tim myslim treba na par dni at mas rozumnou jistotu);
+ pripadny rucni zasahy podle toho co na tom kompu vlastne bezi
	5. pak si muzes zacit hrat s vytvarenim bootovaci diskety (kern.flp
jako zaklad a pohrat si s /boot/loader.rc, /boot/loader.conf atd.)

	shutdown + pouhe prehozeni disku do jineho kompu se samozrejme taky
nabizi, ale je otazka, jak ten system na disku vypada a jestli by vubec
nabootoval...

	a na zaver bych mel nejlepsi radu ze vsech - takovy pocitac proste
potom vymenit. Cas s nim straveny spis nebude dobre investovany. Mozna,
zalezi na tvy situaci, pokud se chces neco o FBSD naucit, tak to je zase
idealni moznost.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>