Fetchmail a ETRN

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Nov 3 11:05:21 CET 2004

Peter Rosa wrote:
> Kedze sa mnozia hlasky uzivatelov: "Neprisla mi posta", zacal som patrat. A
> mam problem.

> Prostredie:
> - cronom spustam fetchmail kazdu hodinu
> - v ~/.fetchmailrc mam "poll mail-relay.slovenska.sk proto ETRN"
>   (bez ENTER-u na konci, ak to ma vplyv)

> Vyzera to, ze fetchmail nesposobi stiahnutie posty zo zalozneho MX.

	To nevim, ale, protoze fetchmail znam minimalne, ja bych zacal tim, ze
bych si spustil tcpdump a podival bych se komu a co ten automaticky
spusteny fetchmail posila.

	Protoze chyba je skoro jiste ve fetchmailu, ale timhle bych s vysokou
pravdepodobnosti omezil prostor vsech moznych chyb na neco mensiho.

> P.S. Dopredu hovorim, ze neviem ako by som odsledoval sietovu
> komunikaciu, netusim, ako pouzit tcpdump, ethereal a pod. Dufam, ze sa bez
> toho zaobidem.

	Mozna ano, ale bude to o dost slozitejsi. Pro nekoho, kdo spravuje
cokoliv co nejak sitove komunikuje je nejaky packet-dumper dost
zakladnim pracovnim nastrojem. Ostatne, i proto je v zakladni distribuci
a ne "pouze" jako port.

	V tomto konkretnim pripade je vhodne pouzit

tcpdump -i<jmeno vnejsiho interface> -s1600 port 25 \
  and host mail-relay.slovenska.sk

	Samozrejme, ze se lze obejit i bez sledovani sitove komunikace - lze
zkusit vhodne formulovat seznam klicovych slov a hledat nekoho s
podobnym problemem pres Google. A v neposledni rade nelze zcela vyloucit
i to, ze tady problem nekdo pozna a poradi presne, kde je problem.

	Mnou navrzena cesta ukazuje, jak si muzete pomoci sam, pokud se nikdo
znaly nebo ochotny dostatecne rychle nenajde.