Fetchmail a ETRN

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Nov 3 10:38:50 CET 2004

Zdravim vsetkych,

kedysi som tu otravoval s nastrojom na stiahnutie posty. Poradili ste mi
fetchmail, ten som nainstaloval a pouzivam.
Kedze sa mnozia hlasky uzivatelov: "Neprisla mi posta", zacal som patrat. A
mam problem.

Prostredie:
- hlavny mailserver je na ADSL pripojeni
- mail-relay.slovenska.sk je zalozny MX, ukladaju sa na nom spravy, ked moj
  hlavny mailserver nie je dostupny
- cronom spustam fetchmail kazdu hodinu
- v ~/.fetchmailrc mam "poll mail-relay.slovenska.sk proto ETRN"
  (bez ENTER-u na konci, ak to ma vplyv)

Problem:
Spustim "telnet mail-relay.slovenska.sk 25"
Zadam "ETRN @pro.sk" a odhlasim sa
Zacnu nabiehat spravy, ktore su ulozene na zaloznom MX serveri
Najstarsie spravy mavaju delay aj 16 hod., bezny delay je 5-7 hod.

Vyzera to, ze fetchmail nesposobi stiahnutie posty zo zalozneho MX.
Kde moze byt problem?

Peter Rosa

P.S. Dopredu hovorim, ze neviem ako by som odsledoval sietovu
komunikaciu, netusim, ako pouzit tcpdump, ethereal a pod. Dufam, ze sa bez
toho zaobidem.

P.P.S Firewalom to nebude, zvnutra von mam povolene vsetko.