Extract one column

Divacky Roman xdivac02 at stud.fit.vutbr.cz
Tue Nov 2 16:52:42 CET 2004

On Mon, Nov 01, 2004 at 05:15:02PM +0100, Dan Lukes wrote:

> 	Aniz bych chtel vyvolat nejakou flame, pak na to, abyste rekl, ktery
> 	program je "nejlepsi" nemate dost informaci. Jestlize je to tabulka s
> jednoduchym delimiterem, pak je daleko vhodnejsi "cut" (poslouzi stejne, je
> rychlejsi a ma mensi naroku na procesor i pamet).
>
> 	Mozna jste chtel rict "univerzalni nastroj je ..." - ale ani pak asi
> 	nemate pravdu, univerzalnejsi je, jiz take zmineny, "perl" ...

deklarace o tom ze neco je nejlepsi jsou smesne...
"kvalita" jazyka je funkce nekolika parametru - vhodnosti pro dany ucel,
zkusenosti programatora, dostupnosti prostredku jazykem manipulujichc atd. atd.

a mimocohdem - zrovna awk je pomerne divnej, perl sice taky ale min ;) (Na
tohle prosim nereagovat)

> P.S. Je pravda, ze tato konference by asi nemela ve vetsi mire slouzit jako
> "skoleni zakladu UNIXu" - navstivte prednasku meho sefa nebo moje cviceni.
> Jakesi ucebni texty jsou na
> http://www.ms.mff.cuni.cz/~forst/vyuka.html#unix (pomineme-li, ze existuji
> i knihy) Netvrdim, ze samy o sobe jsou tyto texty idealni pro "samovyuku" a
> to, ze jsou v M$ Powerpointu je sice smutne (u teto latky), ale tak to
> proste je.

je mi jasne ze si dan musel prihrat polivcicku ale myslim ze se po nekolika
sekundach googleni daji vyhledat velmi kvalitni materialy ohledne "zakladu
unixu".

osobne doporucuji tento postup:
foreach i (/bin /sbin /usr/bin /usr/sbin)
   find $i -exec echo {} \; | sed -e "s/.*\/\(.*\)/\1/" | xargs -n 1 man
end

(to je ale skarede co ;) )