instalace Xorg z portu

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Mon Nov 1 20:09:42 CET 2004

pkg_deinstall "XFree*" (plus veci jako imake, extra fonty a spol)
je uplne dostatecne a pro prechod na Xorg to staci. Nekdy dokonce mnohem
mene, mel jsem jeden v podstate funkcni hybrid z casti XFree86 4.4 a z
casti Xorg, nez jsem mel cas to poradne upgradnout.. A nekdo na tom asi
mesic pracoval, takze to snad i docela bezelo. Ale k veci:

Jak se uz nekdo zminil, podival bych se na headery ("hlavickove soubory"
anyone?), jestli bylo nainstalovano vsechno z CD korektne. Mam pocit, ze
to je v sysinstallu nekde v "distributions", ale presne nevim, nepouzil
jsem ho ani nepamatuji.

Jina vec, co moze mit vlyv, je umisteni zdrojaku freebsd v /usr/src,
nektere porty se kompiluji proti nim, i kdyz u xorg netusim (zatim
nepamatuji kompilaci xorg, ktera by neprosla).

Pak jeste snad update portu a zkusit kompilaci jeste jednou od zacatku
(dle moznosti vsechny xorg soucasti).

A pak uplne nejjistejsi a nejburzoaznejsi postup, jak to urcite
rozbehat, i kdyz "atomovkou na mravence":
(disclaimer: doma to deti nezkousejte)

smazat kompletni porty (rm -rf /usr/ports/*"
smazat zdrojaky freebsd (rm -rf /usr/src/* && rm -rf /usr/obj/*")
cvsup portu (pripadne download tarballu, je to cca 90MB)
cvsup zdrojaku freebsd (dalsich 100MB?)
kompilace worldu (mergemaster + kernel + world)
instalace xorg z portu.

Clovek se tim hezky zabavi na pul dne, vhodne pro zabiti destiveho
vikendu.

m.