Co jsou zaklady ? ( was: Extract one column )

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 1 18:03:43 CET 2004

Michal Varga wrote:

> ale v tomhle pripade slo o vic nez docela regulerni dotaz. Pokud nekdo
> pouziva FreeBSD, zajima ho, jak danou vec dosahne s vecma v distribuci
> FreeBSD, nezajima ho, jak tohle dela magor v Danixu, nebo magor na AT&T
> Unixu. A kde se pak ma na to zeptat, kdyz ne v mailing listu uzivatelu
> FreeBSD?

	Ja to za (jeste) korektni dotaz povazoval a taky odpovedel.

	Nicmene, rozdil mezi temi nejruznejsimi zde jmenovanymi UNIXy je v optionech
- a ty se hledaji v manualovych strankach. To, v cem manualove stranky prilis
nepomohou je "ktery pak prikaz by asi tak pomohl vyresit tento problem" - a
odpoved na tuto otazku je pomerne OS nezavisla.

	Dotaz byl prave tohoto typu, pokud jsem to pochopil spravne.

	cut, sed i to awk - to jsou utility, ktere jsou obsazeny v kazdem me znamem
UNIXu. Odpoved na dotaz "cim vydelit sloupec" je OS (pokud tedy  zustaneme u
rodiny UNIXu) nespecificka. Mozna tudy nekudy vede ta hranice, co je "vyuka
zakladu" a co uz je "FreeBSD dotaz" ...

	Nicmene, lze, samozrejme, tolerovat a vstricne odpovedet i na dotazy "jemne
za hranici". Pokud jsou jen vyjimecne. Konec koncu, tam, kde vyhodnotite, ze
je dotaz off-topic, je mozne neodpovidat vubec nebo odpovedet tazateli
individualne ...

	Pokud by v budoucnosti melo byt podobnych zcela zakladovych dotazu vice,
patrne by bylo vhodnejsi zalozit neco jako "unixnewbie-l", kde lze probirat
prave takove zaklady.

	Otazka je, zda bude clenska zakladna v takove konferenci dostatecna, aby si
navzajem poradit dokazali. Kdysi jsem takovou jednu konferenci moderoval.
Zasla na ubyte ...