Linuxovy emulator

Rudolf Cejka cejkar at fit.vutbr.cz
Thu Oct 21 13:39:03 CEST 2004

Ondra Koutek wrote (2004/10/20):
> Takze v konecnem dusledku mam 2 moznosti. Budto budeme platit mesicni
> provoz paterniho serveru na Linuxu kvuli jednomu zakaznikovi, ktery jej
> navic asi ani nezaplati (proitoze by mu to neprimerene navysilo cenu) a
> nebo poslu zakaznika k vode, coz nam zase udela peknou diru do Marketingu.

A neslo by za hostingovy FreeBSD server povesit nejaky linuxovy server
a pres NATD nebo pravidla firewallu prislusna data forwardovat z FreeBSD
na tento linuxovy a zpet?

> Mam knihovnu nakopirovat nekam do /compat/linux?

Jednou jsem byl prekvapeny, kdyz mi nejaky port pro cosi linuxoveho
(mozilla nebo acroread nebo neco podobneho) zacal kompilovat neco
dalsiho linuxoveho - primo ve FreeBSD (s pomoci /usr/compat/linux/*/gcc).
Vysledkem byla ciste linuxova vec. Bohuzel podrobnosti uz z me pameti
zmizely, ale myslim, ze jednou z moznosti pro inspiraci by mohl byt port
graphics/linux_mesa3. A pokud ne, myslim, ze nejaky jiny port nazvany
*/linux*, ktery se nebere z rpm, ale primo ze zdrojovych kodu, by mohl
byt dobrym navodem, jak na to. Urcite jsem to pak i sam zkousel nebo
posilal info s patchem o rozjeti daneho portu, protoze byl myslim zrovna
nefunkcni (zavislost na zmenenem linux-base), ale uz si opravdu bohuzel
vic nepamatuju.

Kombinace FreeBSD a Linxuovych veci je ale asi fakt problem, takze pokud
by to mel byt modul pro apache, obavam se, ze bude nutne mit dva apache:
jednoho nativniho pod FreeBSD a druheho emulovaneho linuxoveho.

Nebo mozna by mohlo pomoct pouzit brandelf na knihovnu nebo s pomoci
kombinace linuxovych a FreeBSD binutils to nejak prevest, ale to uz asi
prilis fantaziruju... :o)