problem se sambou

Petr Bezděk freebsd at ada-net.cz
Wed Sep 22 11:56:37 CEST 2004

Divacky Roman wrote:
> Zdravim,
>
> mam takovy problem se sambou. vsecko normalne bezi ale po nahodne dobe (u
> linuxu) nebo do 2 dnu (u releng_5 fbsd) mi ta samba "zblbne" a najednou mam
> hrozne moc (10x vic nez uzivatelu) smbd procesu ve stavu D (tj. nejdou
> killnout), uzivatele jsou prihlaseni nekolikrat a budto je desne vysoky load
> average (1000 apod.) nebo otevrene silene mnozstvi souboru (to prvni na linuxu
> to druhe na fbsd)
>
> tohle mi dela jak samba2 tak samba3 a zkousel jsem nasledujici kombinace
> samba2 at linux, samba3 at linux, samba3 at fbsd

> [...]

Hodne procesu ve stavu "D" znamena, ze se ceka na nejakou IO udalost, v
tomto pripade asi cteni/zapis na/z disku. Podobne chovani jsem uz na
jednom stroji videl - byl tam raid5 v nekonzistentnim stavu. Takze bych
zkusil hledat timto smerem - zda disk(y) jsou v poradku, ci zda stroj
nema jinou HW zavadu.

--
Petr Bezděk