kompatibilita DVD+-R/RW mechanik

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 21 13:33:06 CEST 2004

Jozef Babjak wrote:

>   ^-- Naco su potom rozdielne options pre palenie audio a data?

	Protoze, jak uz psal Pav, v TOC (proti vyrazu cue-sheet bych tise
protestoval) je vyznaceno o jaky typ stopy jde. Krome toho, zpusob
zapisu dat je pro ruzne typy stopy ruzny - pocinaje velikosti sektoru a
nekonce pouzitym zabezpecenim.

	Mimochodem (pro Michala) i data mohou byt rozlozena na vic stop a pak
mezi stopami bude mezera ...

	A s tou "volitelnosti" mezery to take neni tak uplne "ciste". Mezera o
velikosti min. 150 sektoru je ve skutecnosti povinna. Jina vec je, ze to
se v praxi casto nedodrzuje a v naproste vetsine pripadu to ani nijak
nevadi. To, za jakych podminek a jakym zpusobem dovoli (pokud vubec
dovoli) mechanika pri TAO metode zapisu povinou mezeru nedodrzet je
zalezitost konkretni mechaniky.

	TAO/SAO/DAO jsou metody vypalovani. Vsemi tremi metodami lze
principielne vypalovat vsechny typy stop (ano, pojem "stopa" ma svuj
vyznam i v pripade disku vypaleneho DAO metodou a, znovu opakuji, datove
CD muze mit vic nez jednu datovou stopu). Pripadna omezeni mohou byt
dana tim, co ta-ktera vypalovacka umi je ochotna provest.

	To uz ale zacinam pomerne zasadne uhybat od veci, tykajicich se FreeBSD ...

Dan Lukes,  SISAL, MFF UK  tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz, dan at kolej.mff.cuni.cz, dan at fio.cz