undelete...

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Wed Sep 8 15:27:00 CEST 2004

On Wed, 8 Sep 2004, Lumax wrote:

>Zdravim,
>
>ospravedlnujem sa za moju otazku, ale doteraz som to nikdy nepotreboval....
>
>...zmazal som jeden dolezity subor a aj adresar. Urcite je na obnovu nejaky
>nastroj (pozrel som si man undelete - ale v systeme ho nemam) a potreboval
>by som velmi rychlo obnovit ako adresarovu strukturu tak i subor.

	uvolnene bloky ze smazanych souboru na UFS jdou zpatky do
bitmap volnych bloku. Sance je, kdyz po takove akci dany komp vypnes a
jinde zkusis disk analyzovat a zkusit data ziskat zpatky. Chce to ale
vedet, jak takovy FS vypada vevnitr.

	mozna by ti pomohlo /usr/ports/sysutils/tct. Rozhodne si ho
ale neinstaluj na ten system, na kterym chces ziskat zpatky smazane
soubory... A taky to asi funguje pouze pro UFS1, to priznam se nevim.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>