lehce OT: Monitoring site

Karel Zak zakkr at zf.jcu.cz
Wed Sep 8 11:00:42 CEST 2004

On Wed, 2004-09-08 at 10:51, Zbyněk Burget wrote:

> Omlouvam se za nepresne popsani pozadavku - jde mi o dohled nad
> funkcnosti a stavem jednotlivych zarizeni na wi-fi siti (router, AP,
> clienti, bridge,...
> Vetsina techto zarizeni maji podporu SNMP a tudiz jsem se nejak rozhodl,
> ze ji ktomu vyuziju. Na FBSD routeru neni problem SNMP podporu
> nainstalovat. Nicmene - na siti je nekolik zarizeni (switche, nekteri
> klienti), kteri SNMP nepodporuji a u tech se asi bude dat jenom zjistit,
> jestli funguji (asi ping).
> No a ted potrebuju nejaky soft, ktery mi bude sbirat informace z
> [...]

 Vyhodou nagiosu je moznost modulu, ktere rozumeji ruznym protokolum
apod. takze lze monitorovat i stav sluzeb a nejen aktivitu prvku. A vzdy
je moznost si napsat nejaky modul (skript treba v shellu) ktery bude
delat detekci. Umi to zjednodusenou mapu site, eskalaci problemu (pokud
problem nikdo neresi tak otravuje dalsi a dalsi lidi apod.). Umi to v DB
uchovavat i historiii. Bohuzel to do sebe neintegruje nastroj na vedeni
nejakych topografickych informaci o siti a je to jen opravdu na
monitoring. A neni to nejrychlejsi i kdyz jsem to videl nasazene ve
vetsi akademicke siti a chodilo to.

--
Karel Zak
http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/