CDMA modem

Tomas Krivanek tom at atack.cz
Thu Aug 26 20:54:37 CEST 2004

Zdravim,

    take se mi dostal do ruky jeden kousek.

Adam Gargulak wrote:

>Mne se zrovne vcera do ruky dostal. Bohuzel jsem nemel cas to testovat na
>sem BSD a na prvni naslapnuti to nejelo - vzdycky mi to spadlo do ugen z
>ucom viz nasledujici vypis:

Zkousel jsem to na FreeBSD 5.2.1 a to se stejnym vysledkem. Google si
myslel, ze na podobny problem je nejlepsi pridat vhodny zaznam do
/usr/src/sys/dev/usb/usb_quirks.c pro to zarizeni a mel pravdu.
Postupoval jsem takto:
1) zjistil jsem vendor id a device id pomoci usbdevs -v
Controller /dev/usb0:
addr 1: full speed, self powered, config 1, UHCI root hub(0x0000),
Intel(0x0000), rev 1.00
port 1 addr 2: full speed, power 100 mA, config 1, Qualcomm CDMA
Technologies MSM(0x3196), Qualcomm, Incorporated(0x05c6), rev 0.00
port 2 addr 3: low speed, power 98 mA, config 1, USB-PS/2 Optical
Mouse(0xc00e), Logitech(0x046d), rev 11.10

2) pridal jsem zjistene hodnoty do /usr/src/sys/dev/usb/usbdevs :

 vendor DAISY          0x3579  Daisy Technology
 vendor INTEL          0x8086  Intel
 vendor HP2            0xf003  Hewlett Packard
+ vendor QUALCOMM               0x05c6  Qualcomm, Incorporated

/* ZyXEL Communication Co. products */
 product ZYXEL OMNI56K         0x1500  Omni 56K Plus
 product ZYXEL 980N            0x2011  Scorpion-980N keyboard
+
+ /* QUALCOMM */
+ product QUALCOMM CDMA_MSM             0x3196  Qualcomm CDMA
Technologies MSM
+

3) pregeneroval jsem header soubory:
cd /usr/src/sys/dev/usb && make -f Makefile.usbdevs

4) upravil jsem /usr/src/sys/dev/usb/usb_quirks.c:
  { USB_VENDOR_HP, USB_PRODUCT_HP_810C,                    ANY,   {
UQ_BROKEN_BIDIR }},
  { USB_VENDOR_HP, USB_PRODUCT_HP_830C,                    ANY,   {
UQ_BROKEN_BIDIR }},
  { USB_VENDOR_HP, USB_PRODUCT_HP_1220C,                   ANY,   {
UQ_BROKEN_BIDIR }},
+
+  { USB_VENDOR_QUALCOMM, USB_PRODUCT_QUALCOMM_CDMA_MSM,    ANY, {
UQ_ASSUME_CM_OVER_DATA}},
+

5) prekompiloval a nainstaloval jsem kernel: cd /usr/src && make
buildkernel && make installkernel
po rebootu a pripojeni modemu uz mam v dmesg:

ucom0: Qualcomm, Incorporated Qualcomm CDMA Technologies MSM, rev
1.01/0.00, addr 2, iclass 2/2
ucom0: data interface 1, has CM over data, has break
ucom0: status change notification available

6) pripravil jsem sekci v /etc/ppp/ppp.conf:
cdma:
disable ipv6
set device /dev/ucom0
set phone "#777"
set authname 601xxxxxx at etcz
set authkey yyyyyy
add default HISADDR

7) pripojil jsem se :-)

Zkousel jsem to zatim jen kratce. Cetl jsem, ze jsou na linuxu problemy
s prenosovou rychlosti, ktera nepresahne 256kbps, takze jsem se zameril
timto smerem. Bohuzel, chovalo se mi to stejne, vic nez 256kbs jsem pri
stahovani nevidel. Jeste stesti, ze my mame NetBSD, kteremu muzeme USB
stack hodit na hlavu (pokud je to tim) ;-)

Snad to nekomu pomuze.

Tomas