Fatal trap 18

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 22 13:06:57 CEST 2004

Divacky Roman napsal/wrote, On 08/22/04 11:58:

> jakoze na druhou stranu je fakt ze zrovna tohle ma oficialni fbsd dost spatne
> vyreseno.... dost se mi libi treba jak to ma dfly (ie. instalacni cdcko je
> rovnou live)

	No, to souvisi s kapacitou CD. Ja "live" pouzivam opravdu velice zridka
(petkrat za tu dlouhou dobu, co FreeBSD dost intenzivne na mnoha
pocitach pouzivam ?). Vic ocenim, ze je uz na instalacnim OS urcita
zakladni sada packages. To se mi hodi daleko casteji.

	Krome toho, klidne to nechme na tom, ze je to udelane blbe. Ale  kdyz
mam problemy s diskem - obzvlast pokud mi opravdu jde o ta data - tak
preci neexperimentuji s jinymi distribucemi a nejprve se samozrejme
pokusim pouzit tu nativni, ktera by si s danym diskem mela rozumet
nejlepe (cimz netvrdim, ze derivaty nemohou byt natolik  shodne, ze na
tom budou stejne - ale budu to v takove situaci chtit zkoumat a
testovat na disku s dulezitymi daty ?)

> btw: freesbie bude mit podporu pro g_uzip - a pry to BRUTALNE zrychluje
> natahovani systemu (nekolikrat)

	To melo FreeBSD nez se z "aout" preslo na "elf" format take. Pouzival
jsem to. Ale ze by to melo nejake zasadni dopady na dobu zavadeni
programu do pameti si tedy nepamatujia pouzivalo seto prakticky vyhradne
kvuli uspore mista na disku (tedy, pokud mel clovek maly disk a  byl
clovek v nouzi s mistem).

	Mozna to ale bylo tim, ze tehdy byla pristupova doba na disk (a
pruchodnost diskoveho systemu jako celku) v jinem pomeru k rychlosti
procesoru nez dnes.

	Krome toho, takove pakovani muze sice zrychlit natahovani systemu, ale
muze mit negativni dopad na beh "uz natazeneho" systemu - obzvlast  pod
vetsim zatizeni.

	Memory management totiz v soucasne chvili, v pripade, ze potrebuje
uvolnit stranku pameti a vybrana stranka, kterou se chysta "vyhodit"
obsahuje kod programu, takovou stranku newapuje, al eproste "zahodi".
Vi, ze az ji bude potrebovat, tak si ji proste natahne z puvodniho
souboru (v porovnani se swapovanim je to cteni z disku jako cteni z
disku - az na to, ze se nespotrebovalo misto ve swapu).

	Pokud je originalni soubor pakovany, bude muset  bud' skutecne swapovat
(a tim se zvysi obsazenost swapu a tim se snizi,pri dane velikosti
swapu, mnozstvi dostupne virualni pameti) nebo ponecha puvodni
puvodni metody, ale pri kazdem "naswapovani"  stranky zpet do pameti
bude  muset dekomprimovat - coz se neobejde bez dopadu na vypocetni vykon.

	Technicky to tedy mozne je, otazka ale je, zajakou cenu bude toho
zrychleni dosazeno a zda to za to bude stat (pricemz odpovedna tuto
otazku nemusi byt univerzalni).

> v ports/sysutils je urcite neco na opravu fakt_tezke_po*_fs

	Netvrdim, ze v hlave udrzuju kompletni seznam portu - ale IMHO  tam nic
takoveho neni.

Dan Lukes     tel: +420 2 21914205, fax: +420 2 21914206
root of  FIONet, KolejNET,  webmaster  of www.freebsd.cz
AKA: dan at obluda.cz, dan at freebsd.cz,dan at kolej.mff.cuni.cz