Sietova karta do fileserveru

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Thu Aug 12 12:49:33 CEST 2004

On Wed, Aug 11, 2004 at 10:47:50PM +0200, Michal Varga wrote:
> RTL 8139 (a klony) su absolutne bezproblemove a nepoznam nikoho, kto by
> sa bol na ne stazoval, vratane ludi od FreeBSD (cim sa samozrejme
> nepokusam tvrdit, ze funguju vsade. Nepredavam ich a je mi to z tohoto
> hladiska jedno).
>
> [...]
>
> Teda, k pointe. 8139, odskusane na desiatkach zostav, nepamatam s nimi
> jediny problem, na -STABLE aj -CURRENT. Driver "rl".

  ^-- Ano, 8139 su rozsirene => odskusane a skutocne "funguju aj na
hriankovaci". Rozsirenost je dana ich nizkou cenou => su rozsirene na
desktopoch a pod.

Autor otazky predpoklada nasadenie na suborovom serveri, t.j. na pocitaci
s velmi vysokou zatazou sietovej karty. Michael Lucas vo svojej knihe
Absolute FreeBSD [v ceskom preklade ta hneda] vysvetluje, preco su karty
RealTeak nevhodne na taketo nasadenie a preco pri vysokej zatazi
nevyhovuju.  Nepamatam si to presne, ale ide priblizne o
(ne?)implementaciu vnutornych bufferov, takze pri vysokej zatazi sa zacnu
stracat pakety, co si vynuti ich opakovane posielanie, cim sa este viac
zvysi zataz... kto mal co docinenia z regulaciou, vie co je zac kladna
spatna vazba. :-) Navyse, RLT sa navonok tvari, ze tie buffre ma, ale v
skutocnosti ich nema. Proste low-end.

J.