dotaz

Michal Varga varga at stonehenge.sk
Fri Jul 30 20:25:16 CEST 2004

Komentare priebezne:

On Fri, 2004-07-30 at 17:11, Peter Rosa wrote:
> Zdravim,
>
> takze v konfiguraku kernelu treba za riadkom cca 135 (ak kopirujete
> GENERIC), ktory pise:
> device vga0 at isa
>
> treba dopisat riadok:
> options    VESA

"options VESA" je mozne dopisat kdekolvek v konfiguraku kernelu, pozicia
nema ziadny vplyv.

Obsah GENERIC configu sa meni kazdym druhym cvsupom, takze ani
referencia na "riadok 135" nie je velmi relevantna.

> A do konfiguraku /etc/rc.conf treba dopisat
> font8x8="/usr/share/syscons/fonts/iso02-8x8.fnt"
> allscreens_flags="132x43"
>
> Takto to nabootuje do 132x43 znakoveho rezimu.

O tom by som si dovolil pochybovat, kedze podobne textove mody zvlada
minimum existujucich grafickych kariet na trhu. Skor by som ocakaval, ze
bude fungovat mod "VESA_132x43" nez "132x43" a aj tam je sanca dost
mala, v pripade notebooku prakticky nulova.

Daleko praktickejsie je pouzit rastrovy mod "VESA_800x600" a upravit si
geometriu obrazu, postup je popisany v manuale vidcontrol.

Mimochodom, poznamka pre Petra: Radit zaciatocnikom stylom "napis si do
konfiguraku toto a pojde ti super nova vec!", specialne v situaciach
kriticky zavislych od pouziteho hardwaru je skutocne dost velka blbost.
Vo vacsine pripadov tym dosiahnes iba to, ze si dotycny znefunkcni boot
systemu a kedze samozrejme nema ani paru o tom, co vlastne robia riadky,
ktore do rc.conf napisal (a v lepsom pripade si ich uz ani nepamata),
zacne spamovat mailing list zbytocnymi otazkami k rieseniu problemu,
ktoremu by sa dalo jednoducho vyhnut, keby si mu napisal:

"V manualovej stranke k 'vidcontrol' je popisane nastavovenie inych
textovych, ako aj grafickych modov. Pozri sa na to a vyskusaj, ktory z
nich ti bude pracovat korektne."

Tym padom si to dotycna osoba odskusa priamo v konzole a zisti, ci mu
zmena video modu neodpali monitor a az nasledne pouzije podobnu vec v
rc.conf

m.

--
Michal Varga <varga at stonehenge.sk>