dotaz

Staniclav Sitar sitar_vim at procaut.sk
Fri Jul 30 12:26:35 CEST 2004

skaroupka wrote --- napísal::
> omluvte prosim zacatecnicky dotaz ale dost me trapi, mam freeBSD teprve kratce a zatim se mi nepodarilo spustit xwindow system, spousti se jen textova podoba nevite pleas jak na to ? predem dekuji za radu
>

> ---
> Odchozí zpráva  bohužel neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.730 / Virová báze: 485 - datum vydání: 28.7.2004

Jedna z mnohych moznosti ako nainstalovat chodiace Xwindow:
(pre FreeBSD 5.xy)
spustit
sysinstall
zvolit
Configure
Desktop
vyberte
KDE, alebo Gnome.
Odporucam Vam vyskusat obidva a tiez ine alternativne
window managery.
Niekomu vyhovuje KDE, ini nedaju dopustit Gnome, niektori
z nas si zase kedy-tedy (podla okamzitej nalady, alebo
podla toho co prave potrebuju robit) spustia Icewm, Ion,
Ratpoison mnoooooho dalsich uzasnych windownamagerov.
V balickoch (sysinstall -> configure -> packages)
je ich niekolko desiatok.

Program sysinstall nainstaluje potrebne veci na beh
Xwindow systemu a spusti konfiguraciu Xwindow, kde
si budete moct nastavit rozlisenie a podobne veci.
Dokonca sa Vas spyta, ci Vas ma rovno prihlasovat
do systemu v grafickom rezime (tak ako to robia
napr. Windows). Graficke prihlasovanie neodporucam.
Radsej si Xwindow zakazdym spustite prikazom
startx

(postup bol pisany z hlavy, bez zaruky. Momentalne
memam po ruke spusteny FreeBSD, kde by som to mohol
vyskusat.)

S pozdravom
Stano