ftpd na inom porte ako 21

Jozef Babjak babjak at hilbert.chtf.stuba.sk
Wed Jul 21 09:00:28 CEST 2004

Zdravim,

potreboval by som pod FreeBSD 4.10, na ktorom bezi anonymne ftp
(/usr/libexec/ftpd), sprevadzkovat este jeden anonymny ftp server,
ktory by ale bezal na inom porte (vysokom) a ponukal by obsah 'nejakeho'
adresara, ale ineho ako /usr/home/ftp, co je domovsky adresar pouzivatela
ftp.

Pokusil som sa spustit este jednu instanciu /usr/libexec/ftpd, ktorej som
(okrem inych parametrov zabezpecujuci read only a anonymous pristup)
pomocou parametra -P zadal port 50000:

% /usr/libexec/ftpd -D -a xxx.xxx.xxx.xxx -A -h -M -R -P 50000

Ftp server sa spusti a pocuva na prislusnom porte:

% sockstat -4
USER     COMMAND    PID   FD PROTO  LOCAL ADDRESS         FOREIGN ADDRESS
user     ftpd     48772    4 tcp4   xxx.xxx.xxx.xxx:50000  *:*

Pripojenie z ineho pocitaca uz vsak zlyha (rovnako s pouzitim aktivneho i
pasivneho rezimu):

%% ftp -a -P 50000 xxx.xxx.xxx.xxx
Connected to xxx.xxx.xxx.
220 FTP server ready.
331 Guest login ok, send your email address as password.
550 Can't set gid.
ftp: Login failed.
ftp> 221 Goodbye.
%%

Takze moje problemy su dva:

	1) prinutit druhy ftp server aby fungoval
	2) nasledne ho presvedcit, aby poskytoval len obsah
specifikovaneho adresara.

Viem, ze by sa to dalo vyriesit napr. nainstalovanim proftpd, ktory to
myslim zvlada. Kedze ale je ftp server uz v systeme, chcem sa pokusit to
vyriest najskor s nim.

J.