Login - terazky uz OT

Jan Pechanec jp at devnull.cz
Tue Jul 20 22:26:55 CEST 2004

On Tue, 20 Jul 2004, Peter Rosa wrote:

>Ha, toho som sa prave najviac bal :-)
>Mam rad UNIX ale nemozem mu venovat az tolko casu. Ved si uz popri vsetkom
>tom uceni nestiham robit normalnu pracu, ktora ma zivi.
>Preco, dokelu, nie je niekde miesto, kde by sa clovek naucil absolutne
>zaklady ? Kedysi, este za cias ZX Spektra, C-64, Atari (pamatate este ?)
>bolo vsade plno clankov o zakladoch - BASIC, strojak, neskor assembler... A
>to sme vtedy este ani nemali I-net, iba casopisy (aj to len zahranicne).
>
>Prosim skusenejsich o tip, kde sa da naucit nieco o ZAKLADOCH UNIX-u - boot
>sequency, login, shutdown...........

	Ahoj, spousta z vas chce v posledni dobe odkaz na zaklady,
zakladni popisy, jednododuchy manualy, uvody a podobny veci a pritom
vas dost podezrivam, ze byste tomu vsichni chteli i rozumnet. Ale
treba ty manualovy stranky jsou ZAKLADY. Staci kdyz se clovek k tomu
na chvili posadi s tim, ze si zjisti treba jak FreeBSD bootuje, da si
tedy man boot(8) a rekurzivne kouka do "SEE ALSO". Behem hodiny, kdyz
budes pilne cist se rozhodne zaklady dozvis, to mi ver.

	Napriklad login(1) ma 93 radek, man boot(8) ma 193 radek,
sekce man sh(1) ktera pojednava o startu shellu (``Invocation'') ma
asi 30 radek, podobna sekce v man sshd(1) ma 20 radek (``LOGIN
PROCESS'') atd. A o handbooku uz ani nemluvim, na sekci o bootovani,
initu a shutdownu hodinu rozhodne nepotrebujes.

http://www.freebsd.org/doc/en_US.ISO8859-1/books/handbook/boot.html

	Co jsou mensi zaklady nez par manualovych stranek, ktere
dohromady maji par set radek? Velka vyhoda FreeBSD a asi i ostatnich
BSD je prave kvalita manu oproti Linuxu (mozna prilis zobecnuju, ale o
to ted nejde). Fakt se z manu FreeBSD da vycist spousta veci, ktery se
casto zbytecne hledaji pres google.

	h.

--
Jan Pechanec <jp (at) devnull (dot) cz>