Co je sendmail (bylo: Vsechna posta do jedne schranky)

Robert Kania konference at gdi.cz
Tue Jul 20 16:00:22 CEST 2004

Petr Stekl SNQ wrote:
> Je treba si ujasnit co je sendmail...
>
> v ciste instalaci (bez dalsich voleb) je pod pojmem sendmail instalovan
> pouze local sendmail, to zn.umi dorucovat a presmerovat postu vramci
> systemu - lokalnich uzivatelu i ven na libovolnou adresu ... co neumi je
> prijimat postu z venci..
> Pokud je instalovany sendmail z portu nebo baliku, prida k puvodnumu
> sendmailu moznost prijimat postu z venci..
> Vetsina lidi dnes tento klasicky sendmail nepouziva protoze je jeho
> konfigurace prilis slozita..
> Takze instaluje napr. postfix, exim.........
> [...]

uff, myslim ze jste to trochu zamotal:

1/ sendmail z base umi prijimat postu zvenci
2/ sendmail z portu se instaluje z uplne jinych duvodu (napriklad kvuli
jine/novejsi verzi a /napriklad/ snazsi aktualizaci)
3/ problem sendmailu nemusi byt v mene prehledne konfiguraci ale i v
jeho povesti atd.

V FreeBSD lze pouzity MTA velmi elegantne zmenit pomoci
/etc/mail/mailer.conf - systemovy /usr/sbin/sendmail (coz je jen symlink
na /usr/sbin/mailwrapper) tento soubor pouziva k rozpoznani jaky program
ma "opravdu" spoustet. Standardne pouziva bazovy sendmail, tedy
/usr/libexec/sendmail/sendmail ale tento lze nahradit cimkoliv jinym,
napr. Vami uvadenym Postfixem. Vice viz mailer.conf(5), mailwrapper(8)

Abych se priznal, tak elegantni a rychlou odpoved na puvodni otazku
neznam, sam bych pozadovanou funkcnost (pochopil jsem jako jakesi
"odposlouchavani emailu" bez jejich dorucovani) resil vlastni aplikaci,
kterou bych zapsal do vyse uvedeneho mailer.conf.

r/