BSD & gprs modem

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Jul 17 14:24:20 CEST 2004

Petr Stekl SNQ wrote:

> Jako ze ne? koho tedy pls.?

	Ja myslim, ze jsme se uz dostasli za hranici temat vhodnych v teto
konferenci. Pripadne pokracovani spise mimo konferenci (ale ted tu tri
nedele nebudu).

	Odpoved je Eurotel. V dobe, kdy jsme o to zacali pouzivat jeste Paegas
tvrdil, ze nic takoveho zavadet vubec nehodla.

	Jeste bych sem mirne vkomponoval upresneni Michalovi reakce -
prenosova rychlost zavisi na
a) kapacite jednoho slotu
b) poctu slotu

A: Kapacita slotu zavisi na kodovani. Existuji ctyri - CS1
(9,05kbps/slot), CS2 (13,4kbps/slot), CS3 (15,6kbps/slot) a CS4
(21,4kbps/slot). Zvolene kodovani zavisi na tom, co umi BTS (Peagasi
typicky umi CS1-4, Eurotel a Oskar pouze CS1-2), co umi mobilni zarizeni
a na kvalite signalu (CS3 a obzvlast CS4 lze dosahnotu jen pri velmi
kvalitnim signalu, typicky pri prime viditelnosti na BTS a vzdalenosti
nejvyse stovky metru).

B: Pocet slotu zavisi na tom, co je ochotna pridelit BTS, co zvladne
mobilni zarizeni, jake je aktualni vytizeni BTS a jaka je aktualni
potreba prenosu dat. Pocet pridelenych slotu se muze kdykoliv dynamicky
zmenit a muze poklesnout i na nulu (napriklad proto, ze aktualne
neprenasite zadna data, nebo je BTS vytizena). Eurotel prideli nejvyse,
za idealnich podminek, pet slotu, tedy 4+1 nebo 3+2. O politice Paegasu
v tomto ohledu nic nevim. Kolik slotu nejvyse zvlada konkretni mobilni
zarizeni je treba zjistit v jeho specifikaci. Pozor, nekdy se toto cislo
muze menit i v zavislosti na firmware zarizeni a/nebo datu vyroby.

	Je pravda, ze fonicke spojeni ma na BTS vyssi prioritu, ale ne vzdy
absolutni. Na nekterych BTS Eurotelu je jeden slot vyhrazen pro potreby
GPRS. a ten se hlasovym spojenim (snad krome nouzovych volani) neprideluje.